Kategorie

Produkty

Kategorie produktů
Čínské kopie malých vyvážeček
Michaela Hykyšová
autor článku

Čínské kopie malých vyvážeček

Čínské kopie malých hydraulických vyvážeček

za čtyřkolky a malotraktory


Obecně ve světě (zejména pak ve skandinávských zemích) platí malé vyvážečky za čtyřkolky a malotraktory za velmi účinné stroje určené pro profesionální užití nejen v lesním hospodářství, kde z velké části nahrazují práci s koňmi, ale i v zemědělství a podobných odvětvích. V našich krajích se malé vyvážečky za čtyřkolky teprve začínají dostávat do podvědomí, avšak i u nás vzhledem k vzrůstajícímu počtu pracovních čtyřkolek, pořizovací ceně těchto strojů, účinnosti a nákladů spojených s užíváním nevyhnutelně přichází velký boom těchto vyvážeček.

Bohužel s tímto boomem se na našem trhu objevila i řada velice levných čínských kopií těchto vyvážeček, které pouze znehodnocují význam těchto vleků. Tyto vyvážečky “vynikají“ svojí vysokou hmotností, nekvalitním a neúčinným provedením, absolutním nedostatkem náhradních dílů a absencí jakéhokoli servisu a záruky.

Naše společnost JPJ Forest, s.r.o. tyto čínské napodobeniny vyvážecích vleků testovala a níže Vám přinášíme výsledek testů (testovaný exemplář máme na provozovně a můžete si jej u nás kdykoliv prohlédnout. Vyzkoušet si jej bohužel nemůžete, protože je již nefunkční).

Obecná pravda o komponentech a částech čínských vyvážeček (+viz foto):

Podvozek (přívěs): Většina dovozců uvádí nosnost až 2 500 kg (cca 3 m³ tvrdého syrového listnáče). Vzhledem k použitým materiálům, svárům, celkovému provedení jako je těžiště soupravy při plném naložení je toto tvrzení ne nepravdivé, ale lživé, smyšlené a zavádějící.

  • Výsledek: při naložení 2 500 kg se přívěs zlomí a rozhodně takto naložený přívěs nelze použít v soupravě se čtyřkolkou (vychýlené těžiště nákladu).  

Opěrné nohy: Chtělo by se říci, že na tomto komponentu nelze nic pokazit, ale přece jen i to čínský “inženýr“ zvládne. A vše opět začíná u použitého měkkého materiálu – tzn. následkem běžného používání se nohy ohnou a nelze je zasouvat/vysouvat. Další chybou je, že hydraulika opěrných nohou (cca po týdnu) začne samovolně propouštět tlak a opěrné nohy přestanou plnit svojí funkci.

  • Výsledek: opěrné nohy slouží týden, poté je přívěs takřka nepoužitelný a opěrné nohy se musí opravit. Opravu budete muset řešit s největší pravděpodobností svépomocí vzhledem k nulové dostupnosti náhradních dílů a absenci servisních míst.

převrácení přívěsu z důvodu nefunkčních opěrných noh

Hydraulické rozvody: Veškeré hydraulické hadice a koncovky hadic jsou čínské výroby a často praskají (stává se i u hadic německých nebo italských výrobců), avšak dostupnost je nulová.

  • Výsledek: nezbude Vám než postupem času kompletně vyměnit hydraulické rozvody.

atypické koncovky hydr. rozvodů

Hydraulická jednotka s čínským motorem: Další komplikovanější část vyvážečky. Výkon je celkem obstojný, bohužel v čínském provedení z počátku hůře startuje, postupem času nelze nastartovat vůbec. (V Číně zajisté vyrábí i vysoce kvalitní motory, ale ty na tyto vyvážečky rozhodně nepoužívají)

hydr. agregát - stav po 1 roce

Hydraulická ruka: Dostáváme se k nejdůležitější části vyvážečky a zároveň k největšímu kameni úrazu. Materiál, ze kterého je ruka vyrobena je těžký a měkký, přičemž je ruka vyrobena z příliš slabých profilů. Další veliký problém je konstrukční řešení.

Srdce hydraulické ruky je její otoč a její 2 hlavní části by měly být vyrobeny ze 2 rozdílných materiálů s různou tvrdostí, a to jiná tvrdost ozubených hřebenů a jiná tvrdost ozubeného kola samotné otoče. U čínských vyvážeček toto neexistuje a životnost ruky se rázem markantně zkracuje (pokud Vám nepraskne hlavní rameno jeřábu, jako se to stalo na našem exempláři po 6 motohodinách).

otoč hydr. ruky bez možnosti dotažení ozubených hřebenů

nutnost vyztužení ozubeného kola otoče hydr. ruky

Hydraulická ruka dále postrádá jakékoliv redukční ventily což má za následek, že i když budete velice obezřetní a budete dávat pozor na to, co s rukou zvedáte, respektive kolik to váží, dříve nebo později zvednete břemeno, které má větší hmotnost než na kterou je ruka dimenzována a ruku jednoduše zlomíte. Za zmínku určitě stojí stále tekoucí olej z pístnic apod.

zlomení hydraulického ramene (absence redukčních ventilů) a následná oprava

následná oprava zlomení hydraulického ramene (absence redukčních ventilů)

Toto je jen základní info, ovšem nechalo by se pokračovat např. povídáním o 4WD pohonu trakčními válci, pneumatikách, hydraulickém rozvaděči atd.

OPRAVDU JSTE TAK BOHATÍ, ABYSTE KUPOVALI LEVNÉ VĚCI ?

Kam pokračovat ve čtení

Produkt přidán do košíku.
Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.