Kategorie

Produkty

Kategorie produktů
Vyvážecí vleky a přívěsy
Michaela Hykyšová
autor článku

Vyvážecí vleky a přívěsy

Vyvážecí přívěsy a jejich specifikace

JPJ Forest nabízí různé typy vyvážecích přívěsů a vleků. Na tomto místě bychom Vám rádi přiblížili jejich specifikaci a jednotlivé části.

Rám vyvážecího přívěsu

Rám je tvořen ze svařených ocelových jäckelových nosníků a vede přes celou délku vyvážecího přívěsu od přípojného zařízení až po konec přívěsu. Nosníkový rám je povrchově upravovaný, může být pozinkovaný nebo barevně lakovaný. Pro co nejvyšší nosnost je nosníkový rám v oblasti uchycení náprav a pod uchycením hydraulické ruky dostatečně zesílený. Po stranách rámu jsou přivařeny příčné nosníky pro klanice. Vpředu na rámu je připevněna ještě opěrná mříž. Samozřejmostí je i uchycení podvozku k rámu přívěsu, v tomto případě se jedná o boogie nápravy.

Kola vyvážecího přívěsu

Na boogie nápravách vyvážecího přívěsu jsou používané široké nízkotlaké pneumatiky. Jejich rozměry se pohybují od osmi až po čtrnáct palců a mají šest až deset pláten. Vzorky pneumatik jsou hrubé podle různých typů trakčních válců. Ráfky jsou plné s krytem ventilků.

Pohon vyvážecích vleků

Na přání zákazníka může být vyvážecí vlek vybaven hydraulickým pohonem. Pohon je vytvářen hydromotorem a při spuštění se pomocí hydraulických válců posune ocelové kolo se vzorem, který přesně zapadá do hrubých vzorků kol na boogie nápravách mezi kola a rotujícím pohybem pohání obě dvě kola. Pohonem trakčních válců je vyvážecí přívěs vybaven z obou stran.

Pokud máte jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat pomocí formuláře níže!

Hydraulická soustava – pohon hydrauliky

Hydraulická soustava je pro funkčnost vyvážecího přívěsu nepostradatelnou složkou. Jsou jí ovládány všechny funkce od opěrných nohou, pohonu trakčních válců až po funkčnost hydraulické ruky. Hydraulická soustava se skládá z hydraulického čerpadla, olejové nádrže, hadic pro vedení oleje, několika sekčních rozvaděčů, pojistných ventilů a hydraulických válců. Pohon hydraulické soustavy je u vyvážecí soupravy rozdílný podle typu použitého tažného prostředku. Při sestavení vyvážecí soupravy z malotraktoru a vyvážecího přívěsu je použito hydraulické čerpadlo, které je poháněné zadní vývodovou hřídelí, kterou je malotraktor vybaven. Tlak je dle potřeby volen počtem otáček vývodové hřídele, měl by se pohybovat od 150 do 180 barů podle typu přívěsu.

Druhá možnost vyvážecí soupravy je tvořená čtyřkolkou a vyvážecím přívěsem. Čtyřkolka nemá ve své výbavě zadní vývodovou hřídel, jako tomu je u malotraktoru. Pro pohon hydraulického čerpadla je použit stabilní benzínový motor, stejný jako u benzínových elektrocentrál. Benzínový motor s olejovým čerpadlem a olejovou nádrží jsou upevněny na přední nebo zadní části čtyřkolky. Výkon benzínového motoru je od 5 až po 13 HP podle potřebného výkonu čerpadla, aby byl dosažen potřebný tlak 150 – 180 barů. Benzínový motor může být vybaven také elektrickým startováním.

Hydraulická ruka

Hydraulická ruka je nepostradatelnou součástí každého vyvážecího přívěsu. Hydraulické ruky rozdělujeme podle nosnosti a maximální délky dosahu. Skládají se ze dvou rámů sčepovaných do sebe k hlavnímu nosnému rámu, na kterém jsou uchyceny podpěrné nohy a hydraulický rozvaděč. Na konci hydraulické ruky je připevněn rotátor s hydraulickými kleštěmi nebo zemní lopatou, vrtákem apod., podle volby příslušenství. Pohyb hydraulické ruky a otáčení ruky obstarávají hydraulické válce. Někteří výrobci dodávají hydraulické ruce s teleskopickým rámem pro rychlé a operativní prodloužení posledního pomocného rámu a snadné uchopení vzdáleného nákladu od přívěsu.

Kam pokračovat ve čtení

Produkt přidán do košíku.
Využíváme soubory cookies!
Aby náš web fungoval přesně tak, jak má, využíváme soubory cookies, které zpracováváme podle zásad ochrany osobních údajů. Další informace o využití cookies souborů naleznete zde.